0,00 RSD

Adobe Photoshop -  05. maj -   16:30h   -   ostalo još 1 slobodno mesto   -  PRIJAVI SE ODMAH

Microsoft office Power Point -  27. maj -   16:30h   -   ostalo još 2 slobodna mesta   -  PRIJAVI SE ODMAH

Kurs engleskog jezika - 26. maj -   19:00h   -   ostalo još 1 slobodno mesto   -  PRIJAVI SE ODMAH
Adobe Indesign napredni nivo - 07. maj -   16:30h   -   ostalo još 2 slobodna mesta   -  PRIJAVI SE ODMAH
Autodesk 3DS Max - 10. maj -   19:00h   -   ostalo još 1 slobodno mesto   -  PRIJAVI SE ODMAH
Microsoft Office Excel - 06. maj -   16:30h   -   ostalo još 1 slobodno mesto   -  PRIJAVI SE ODMAH
Microsoft Office Power Point - 27. maj -   16:30h   -   ostalo još 2 slobodna mesta   -  PRIJAVI SE ODMAH
Kurs španskog jezika - 13. maj -   16:30h   -   ostalo još 2 slobodna mesta   -  PRIJAVI SE ODMAH
Autodesk Revit Architecture - 10. maj -   19:00h   -   ostalo još 2 slobodna mesta   -  PRIJAVI SE ODMAH

Da li učiti online?

 

 

Prednosti i mane učenja na daljinu

Pojava COVID-19 dovela je do zatvaranja škola u celom svetu. Preko 1,2 milijarde dece u 186 zemalja izlašlo je iz školskih klupa. Obrazovanje se dramatično promenilo, pri čemu se nastava izvodi na daljinu i na digitalnim platformama. Zbog ove velike promene, mnogi se pitaju hoće li usvajanje učenja na daljinu i dalje postojati i nakon pandemije i kako će takva promena uticati na svetsko tržište obrazovanja.

Istraživanja sugerišu da učenje na daljinu omogućava bolje zadržavanje informacija i da oduzima manje vremena, što znači da bi promene koje je izazvao COVID-19 mogle da ostanu i nakon što se sve završi.

Čak i pre COVID-19, zabeležen je visok rast i usvajanje obrazovne tehnologije – bilo da se radi o jezičkim aplikacijama, virtualnom učenju, alatima za video konferencije ili softveru za učenje na daljinu. Ukupno tržište obrazovanja na daljinu do 2025. godine trebalo bi dostigne 350 milijardi američkih dolara.

Šta ovo znači za budućnost učenja?

Dok jedni veruju da će neplanirani i brzi prelazak na ovaj vid učenja - bez obuke, nedovoljne iskorišćenosti i malo pripreme dovesti do slabog iskustva korisnika, drugi veruju da će pojava novog hibridnog modela obrazovanja dovesti do značajnih pozitivnih promena. Na primer, Univerzitet Zhejiang uspeo je da dobije više od 5.000 online kurseva samo dve nedelje koristeći “DingTalk ZJU”.

Doktor Amjad, profesor na Univerzitetu u Jordanu, kaže: „Promenio se način predavanja. Omogućava mi da efikasnije i efektvnije dođem do svojih učenika putem chat grupa, video sastanaka, kao i razmene dokumenata, posebno tokom ove pandemije. Mojim studentima je takođe lakše da komuniciraju na Larku. Koristiću Lark i nakon COVID-19 jer verujem da tradicionalno učenje i učenje na daljinu mogu „ići ruku pod ruku.“

Izazovi učenja na daljinu

Postoje i određeni izazovi ovog sistema. Tu se, pre svih, izdvajaju problemi sa Internetom- slab protok, kao i nedovoljna tehnička pismenost – neki ljudi nisu dovoljno vešti u rukovanju kompjuterom.

Neki studenti bez pristupa Internetu ili tehnologije bore se da učestvuju u digitalnom učenju. Ovaj jaz se najviše vidi između zemalja, ali i unutar njih. Na primer, 95% učenika u Švajcarskoj, Norveškoj i Austriji ima računar za školske zadatke, dok u Indoneziji ima samo 34%, prema podacima OECD-a.

U SAD-u postoji značajan jaz između onih privilegovanog i ugroženog drštvenog statusa. Dok gotovo svi petnaestogodišnjaci iz privilegovanih grupa imaju računar za rad, samo 25% onih iz ugroženih ga poseduje. Iako su neke škole i vlade pružile digitalnu opremu učenicima, poput Novog Južnog Walesa u Australiji, mnogi su i dalje zabrinuti da li će pandemija smanjiti digitalnu podelu.

Da li je učenje na daljinu jednako efikasno?

Za one koji imaju pristup pravoj tehnologiji, postoje dokazi da učenje na daljinu može biti efikasnije na više načina. Neka istraživanja pokazuju da se učenjem na daljinu usvaja u proseku 25-60% više znanja u odnosu na 8-10% u učionici. To je uglavnom zbog toga što se brže uči online. Potrebno je 40-60% manje vremena za učenje nego u tradicionalnom okruženju. Na taj način učenici samostalno diktiraju tempo učenja, ponavljajući, preskačući ili ubrzavajući koncepte po izboru.

Ipak, efikasnost učenja na daljinu varira među različitim uzrastima. Najviše polemika ima oko dece, posebno mlađe, jer su deca sklona lakšem ometanju i potrebno im je tiho okruženje. Da bi se u potpunosti iskoristilo učenje na daljinu, treba uložiti zajedničke napore. Studije su pokazale da deca u velikoj meri koriste svoja čula za učenje, čineći učenje zabavnim stoga je maksimalno korišćenje tehnologije od presudnog značaja. Pametna integracija igara pokazala je povećanu motivaciju za učenje, posebno među mlađim učenicima, čineći ih istinski zaljubljenim u učenje.

Jasno je da je ova pandemija potpuno narušila obrazovni sistem za koji mnogi tvrde da je već gubio svoju važnost. Da li bi prelazak na učenje na daljinu mogao biti početak stvaranja nove, efikasnije metode obrazovanja? Iako se neki brinu da je ova iznenadna promena omela ovaj cilj, drugi planiraju da učenje na daljinu uvrste u "novo normalno" nakon što ga lično iskuse.

Osim toga, mnogi predavači i učenici navode sledeće pozitivne aspekte online učenja:

  1. Nesmetano i brzo deljenje korisnog i neophodnog materijala
  2. Bezbednost u vreme pandemije sa fokusom na očuvanju zdravlja svih učesnika obrazovnog procesa

 

Važnost širenja znanja istaknuta je kroz COVID-19

Veliki svetski događaji često su prekretnica za brze inovacije kao što je procvat online trgovine nakon SARS-a. Za sada ne znamo kakav će uticaj COVID-19 imati na učenje na daljinu. Za sada je jedan od retkih sektora u kojem investicije nisu presušile. Ono što je jasno vidljivo kroz ovu pandemiju je važnost širenja znanja preko granica, kompanija i svih delova društva. Ako tehnologija učenja na daljinu može igrati važnu ulogu, na svima nama je da istražimo njen puni potencijal.

 

Slobodno nas pozovite 
od 10h do 21h
Besplatan poziv
069 324 71 43
011 403 87 84

ZAKAZANE OBUKE

Datum: 
20.05.2021.
Vreme: 
19h
Datum: 
27.05.2021.
Vreme: 
16:30
Datum: 
06.05.2021.
Vreme: 
16:30h
Datum: 
10.05.2021.
Vreme: 
16:30h
Datum: 
10.05.2021.
Vreme: 
19:00h
Meni
Zakazane obuke i kursevi
Popularne obuke i kursevi
Copyright Softline 2020